Monday, December 21, 2009

PALESTIN- Al-Aqsa Sudah Dikelilingi Terowong

Lembaga Wakaf dan Warisan Masjid Al-Aqsha menlaporkan (14/12) bahawa pemerintah pendudukan Israel terus meningkatkan operasi pengeboran bahagian bawah kota yang diduduki oleh Yahudi untuk pembentukan pemukiman.

Dalam keterangannya, Lembaga Wakaf dan Warisan Masjid Al-Aqsha menyatakan,"Sesungguhnya penggalian dan pendirian bangunan serta tindakan pembuatan terowong dimaksudkan untuk mengisolasi Masjid Al-Aqsha dan melingkarinya dengan penggalian terowongan-terowongan"

"Puluhan pekerja melakukan penggalian dari pagi hingga Maghrib di daerah bahagian atas Wadi Hulwah, sebuah kawasan di kota Silwan” jelas Lembaga Wakaf.

Lembaga ini juga menambahkan, hampir semua lini yang ada di sekitar masjid Al-Aqsha sudah dikelilingi oleh dinding-dinding dan lembaran besi panjang, ditutupi dengan beberapa daerah pengeboran plastik, menunjukkan penggalian yang dilakukan atas perintah Yahudi yang berada di kota Silwan.

Lembaga tersebut kembali memperjelas bahawa penggalian tersebut hanya beberapa puluh meter dari Masjid Al-Aqsha, dan semakin hari akan semakin di tingkatkan penggalianya hingga mencapai kedalaman 10 meter, sampai ke kawasan Masjid Al-Aqsha. (sn/alj/jey)

sumber

1 comment:

Muhammad said...

Assalamu Ala Man ittaba' al-Huda.

Setiap satu kejadian ada kebaikannya.

Mujurlah Jeddah Banjir. Mungkin Di Masjid al-Aqsa, kita perlu memohon agar dapat banjir sama seperti di Jeddah. Dengan itu nanti, penggali-penggali lobangnya itu nanti akan mati tenggelam di dalamnya.

Bahkan mungkin penggali-penggali lobang yang mungkin bermula dari Jeddah, ketika ini mungkin telah habis mati semuanya akibat banjir yang melanda.

Wassalam.