Wednesday, December 29, 2010

PALESTIN - Gadis Cantik Yahudi Umpan Lelaki Arab

Polis Israel melaporkan bahawa tujuh anak muda Israel, berusia 14-17 tahun, dan dua pemukim, berusia 24 dan 26 tahun, ditangkap di Jerusalem atas tuduhan melakukan serangan terhadap pemuda Arab dengan terlebih dahulu mengumpan seorang gadis Yahudi remaja untuk menggoda pemuda Arab, dan kemudian membawa para pemuda Arab ke tempat terpencil untuk diseksa ".

Gadis remaja Yahudi, 14 tahun, "menggoda" pemuda Arab untuk mengikutinya ke tempat terpencil di mana mereka akan diserang oleh sekelompok pemukim ekstremis.

Pengadilan Daerahh Jerusalem memberikan tiga dari remaja yang ditangkap dengan pembebasan bersyarat, tetapi tidak mendefinisikan jumlah korban.

Serangan itu dilakukan di berbagai kota, termasuk apa yang disebut "Taman Kemerdekaan".

Polisi membuka penyelidikan atas masalah ini setelah sejumlah pengaduan yang diajukan oleh beberapa pemuda Arab.

Penyelidikan awal polis mengungkapkan bahawa geng itu dipimpin oleh seorang anak laki-laki Yahudi berusia 14 tahun yang menggunakan bantuan dari seorang wanita cantik yahudi muda, juga berusia 14 tahun, yang memiliki tugas merayu lelaki Arab muda untuk mengikutinya ke daerah-daerah terpencil di kota dan kemudian diserang oleh anggota geng.

Polisi percaya bahawa gadis 14 tahun itu terlibat dalam sekurang-kurangnya tiga serangan.

Para pria Arab muda, yang menjadi korban dari plot, diserang oleh anggota geng dengan menggunakan tongkat, botol kosong, gas air mata, dan bahan lainnya.

Dalam satu insiden, anggota geng terus memukul seorang pemuda Arab sampai pengsan, dan hanya meninggalkan pemuda Arab itu setelah mereka fikir ia telah meninggal.

Sebahagian besar serangan rasial telah dilakukan pada hari Kamis, dan selama jam malam pada hari Sabtu.

Meskipun polisi telah menyelidiki insiden sejak beberapa minggu dari sekarang, sebuah kemajuan hanya dibuat dua minggu lalu ketika seorang anggota geng ditangkap dan mengatakan kepada polisi nama teman-temannya dalam jenayah tersebut.

Polisi kemudian menangkap sisa anggota geng dan menginterogasi mereka. Beberapa dari mereka telah memiliki rekod jenayah kerana pelanggaran penyerangan yang dilakukan di kota.

Polisi mengumumkan bahawa penangkapan lebih banyak akan dilakukan segera terhadap orang-orang yang terlibat dengan geng tersebut, atau orang-orang yang tahu tentang serangan mereka tetapi tidak pernah melaporkan mereka kepada polis. (fq/imemc)

sumber

No comments: