Friday, April 30, 2010

Illuminati-Freemason-Kabbalah dalam Filem Sherlock Holmes (bah. 5)

Holmes juga mengatakan bahawa ordo ini merupakan sebuah kelompok persaudaraan (fraternity) rahsia yang sedari dulu telah mengendalikan kerajaan-kerajaan kuno serta mengadopsi kepercayaan dinasti Fir'aun. Ordo ini memiliki sebuah perkumpulan sangat eksklusif di mana para anggotanya mengenakan baju serba hitam dengan lambang bintang terbalik (Baphomet) di dadanya.

Mirip dengan tokoh antagonis dalam serial Detektif Conan di mana anggota organisasinya berpakaian serba hitam dan memiliki nama samaran yang diambil dari varian minuman keras seperti Vodka, Gin dan Vermouth.

Namun filem yang dibintangi oleh Robert Downey Jr. dan Jude Law ini tidak hanya berhenti degan mempertunjukkan simbol-simbol Freemason seperti Pyramid, Sphinx, Sun-God, Baphomet berikut ritualnya saja. Filem ini bahkan "menentang" umat manusia dengan mengutarakan misi mereka secara gamblang, iaitu mengambil alih kuasa dunia dan menciptakan sebuah tatanan dunia baru (New World Order).

Bagi penonton filem yang"sekadar" menonton, mungkin senario filem yang mengisahkan tentang seorang penjahat yang ingin menguasai dunia terkesan sesuatu yang wajar dan biasa-biasa saja. Tapi bagi pengamat teori konspirasi, filem ini tentu bukan saja tentang seorang penjahat yang akan dikalahkan seorang jagohan. Filem ini sudah kelewat eksplisit dalam menjajakan teori globalis mereka. Simbol-simbol yang digunakan, momentum yang dilakukan, kepercayaan yang dianut, serta slogan-slogan konspirasi yang sangat "telanjang" itu tidak menunjukkan kepada hal lain kecuali kepada sebuah konklusi bahawa filem ini adalah film Freemasonry-Illuminaty, dan filem ini merupakan filem globalis-konspiratif.

Bagaimana tidak? Lord Blackwood dalam adegannya dengan terang-terangan menyatakan ambisinya untuk merombak dunia dan menciptakan sebuah tata dunia baru dengan slogan-slogan Freemason seperti "We will remake the world" atau "A new order begins now…"

Jika dirujuk, ternyata doktrin ini juga terdapat dalam wang satu dollar AS dan termaktub secara jelas dengan slogan berbahasa latin "Novus Ordo Seclorum" yang bererti "New World Order." Ini adalah misi kaum globalis untuk menjadikan dunia ini di bawah kendali mereka. Menjadikan dunia ini sebagai sebuah "great empire" dengan satu pimpinan (E Pluribus Unun) yang tanpa batasan negara, budaya maupun agama. Semuanya serba global dan plural.

Jika ditelaah, kenapa slogan-slogan Freemason tersebut dapat "merembet" ke dalam pecahan satu dolar Amerika? Hal tersebut tidak lain kerana wang 1 dolar AS ini sebenarnya dirumuskan dan disahkan oleh sebuah pasukan khusus yang terdiri dari Benyamin Franklin, Thomas Jefferson, John Adam dan Pierre du Simitiere yang semuanya adalah anggota Freemason tingkat ke-33.

Mereka adalah pengikut Adam Weishaupt yang telah terdoktrin oleh dogma-dogma Illuminatinya sehingga tak hairan jika mereka memasukkan logo-logo Kabbalis-Illuminatis berikut buku karya Adam Weishaupt yang berjudul "Novus Ordo Seclorum" sebagai slogan utama dalam pecahan satu dolar tersebut. Itu ertinya, bahwa infiltrasi Freemason ke dalam pemerintahan Amerika sudah lama bercokol kuat dan menjadi motor penggerak negara adikuasa tersebut.

Lebih jauh dari itu, di dasar simbol piramid tersebut tertuliskan "MDCCLXXVI" yang bererti tahun "1776" iaitu tahun dimana Adam Weishaupt menyelesaikan penulisan buku tersebut tepatnya pada tanggal 1 Mei 1776. Dalam buku yang disusun selama lima tahun oleh Weishaupt itu, ia menggagaskan di dalamnya tentang konsep, doktrin dan teori sebuah pemerintahan global. Bahkan jika diteliti satu-persatu simbol yang terdapat dalam wang satu dollar AS akan ditemukan tentang pesan rahsia yang sangat mengagetkan, seperti logo burung phoenix yang membawa panah dan daun berjumlah 13, bintang yang berjumlah 13 dan membentuk titik-titik heksagram (bintang David), slogan "Annuit Ceoptis" (limpahan karunia) dan "E Pluribus Unun" (satu pemerintahan dunia) yang juga terdiri dari 13 huruf, dll. yang semuanya memiliki falsafah konspirasi tersendiri.

Apa yang dikatakan Blackwood dalam filem ini sesungguhnya bukan sekadar fiksyen semata, kaum globalis-pluralis saat ini memang telah merencanakan hal itu secara matang dan teroganisir. Bahawa dunia ini akan dijajah sehingga mereka membungkuk ketakutan, perang saudara akan diciptakan sehingga membuat mereka semakin lemah, lalu ketakutan itu akan dijadikan sebagai senjata untuk mengendalikan mereka.

Dalam cerita ini, Blackwood menggunakan kekuatan "magisnya" untuk melindungi para pengikutnya yang loyal, ia bahkan tak segan-segan membunuh Standish –salah satu anggota ordo– yang menolak untuk tunduk di bawah kekuasaannya. Selain itu, untuk melancarkan misinya ini ia memanfaatkan kekuatan polis. Ia juga ingin mengawal parlimen Inggeris sebagai langkah awal untuk mendominasi dunia.

bersambung...

Illuminati-Freemason-Kabbalah dalam Filem Sherlock Holmes (bah. 4)


Bagi penyembah syaitan, dajjal merupakan "gembong" yang paling super power. Betapa tidak? Kerana dajjal –dengan istidraj– telah mengaku sebagai tuhan dan dapat membunuh mahupun menghidupkan sebuah kaum, ia juga dapat memberikan "syurga" dan "neraka" kepada siapa saja yang dikehendakinya. Lantaran itu pula, dajjal merupakan fitnah (ujian) paling berat bagi umat manusia selama bumi ini diciptakan, Rasulullah selalu memberi amaran umatnya agar dapat terhindar dari fitnah dajjal ini, tiada orang yang dapat lolos dari tipuan dajjal kecuali seorang mukmin sejati. Itulah sebabnya ia dinamakan dajjal, kerana secara bahasa "dajjal" bererti pembohong alias penipu.

Ajaran syaitan yang diyakini oleh Adam Wishaupt ini kemudian diajarkan kepada para Illuminatus, ia beranggapan bahawa syaitan bukanlah makhluk yang hina, melainkan kekuatan yang melambangkan kejujuran, keberanian, dan kebebasan. Paham satanisme ini merupakan bentuk evolusi kemanusiaan, lambang kebebasan manusia, dan mencakup jaringan denyut kehidupan dunia secara global. Oleh kerana itu, setelah Illuminati melakukan infiltrasi kedalam tubuh Freemasonry, pengaruhnya kian melebar ke kawasan Eropah dan Amerika, ditambah lagi sokongan finansial dari Dinasti Rothschild (keluarga banker yahudi) yang menjadikan gerakan Illuminaty-Freemasonry ini kian tak terbendung.

Kembali ke filem Sherlock Holmes. Dalam kisahnya itu, Sherlock Holmes setelah berfikir keras akhirnya berhasil memecahkan misteri pembunuhan berantai yang dilakukan oleh Lord Blackwood. Holmes juga memaparkan bahawa Sphinx di sini diyakini sebagai pintu gerbang menuju sebuah dimensi lain, iaitu dimensi penuh kekuatan tak terkira. Ia menyedari bahwa Blackwood dalam pembunuhannya itu menggunakan sistem ritual mistik yang telah lama diamalkan oleh kuil rahsia empat ordo semenjak berabad-abad silam.

bersambung...

22 Rakyat PALESTIN Ditangkap Israel dalam 2 Hari

TEBING BARAT (Arrahmah.com) - Tentera zionis Israel kembali menangkap penduduk Palestin di Tebing Barat, kali ini 9 penduduk Palestin ditangkap dalam sebuah operasi yang dilakukan di berbagai tempat di Tebing Barat.

Operasi dilaksanakan sejak Khamis (29/4) pagi hingga sore hari.

Militer zionis mengatakan telah menangkap sembilan orang di Berthlehem, Ramallah dan Jenin.

Mereka mendakwa bahwa sembilan orang tersebut adalah orang-orang yang sangat dicari.

Sehari sebelumnya, para zionis menangkap 13 rakyat Palestin di wilayah selatan Tebing Barat.

Kesembilannya telah dimasukkan ke dalam penjara Israel. Militer zionis tidak memberikan penjelasan atas penangkapan mereka.

Lebih dari 11,500 penduduk Palestina berada dalam tahanan Israel termasuk kaum perempuan dan anak-anak, mereka berada dalam kondisi yang sangat buruk. (haninmazaya/ptv/arrahmah.com)


Lagi,  Zionis Israel Tangkap 9 Penduduk Palestina di Tepi Barat

sumber

MESIR Bunuh 4 Rakyat PALESTIN dengan Gas Beracun!

GAZA CITY 29 April - Empat rakyat Palestin terbunuh semalam apabila pasukan keselamatan Mesir mengepam gas ke dalam sebuah terowong di sempadan Mesir-Genting Gaza, yang digunakan untuk menyeludup barangan keperluan ke Genting Gaza.

Seorang pegawai keselamatan Hamas yang bertanggungjawab ke atas kawasan terowong di sepanjang sempadan berkata, pasukan keselamatan Mesir mengepam sejenis gas yang biasanya digunakan bagi menyuraikan protes ke dalam terowong tersebut.

Kementerian Dalam Negeri Hamas dalam satu kenyataan berkata, gas yang digunakan untuk mengosongkan terowong itu beracun.

Enam lagi turut jatuh sakit berikutan kejadian itu.

"Kementerian Dalam Negeri mengesahkan punca kematian mangsa ialah tindakan pasukan keselamatan Mesir menyemburkan gas beracun ke dalam sebuah terowong," menurut kenyataan ringkas itu.

Empat penyeludup yang maut itu mengalami sesak nafas, kata Hamdan Abu Latifa, seorang doktor di sebuah hospital di Rafah, bandar di sempadan Gaza.

Seorang pegawai keselamatan sempadan Mesir enggan mengulas tentang kejadian itu.

Pasukan keselamatan Mesir sebelum ini pernah menyembur gas ke dalam terowong, tetapi insiden semalam ialah kali pertama tindakan tersebut menyebabkan kematian, kata pegawai Hamas dan pengendali terowong.

"Perbuatan itu adalah jenayah kejam yang dilakukan oleh pasukan keselamatan Mesir terhadap pekerja biasa Palestin yang hanya mahu mencari nafkah.

"Hamas dan seluruh rakyat Palestin mengutuk pembunuhan kejam itu," kata jurucakap Hamas, Fawzi Barhoum yang menuntut Mesir memberikan penjelasan dan menjalankan siasatan mengenai insiden tersebut.

Mesir mengalami tekanan untuk menutup beratus-ratus terowong yang menjadi nadi ekonomi bagi wilayah Palestin yang dikenakan sekatan itu, tetapi terowong tersebut juga didakwa digunakan untuk membawa masuk senjata kepada Hamas dan pejuang Palestin lain.

Israel dan Mesir menutup pintu sempadan rasmi Genting Gaza sejak Hamas merampas kuasa pada 2007 setelah menumpaskan pasukan keselamatan yang setia kepada Presiden Palestin, Mahmoud Abbas yang kini hanya memerintah Tebing Barat. - AP

sumber

Thursday, April 29, 2010

Jip Israel Rempuh Mati 2 Kanak2 PALESTIN

Sebuah kenderaan militer Israel jenis jip merempuh dua kanak2 Palestina hingga meninggal dunia. Peristiwa tersebut terjadi pada Rabu (28/4) petang di bilangan Al-Agwar.

Dua kanak-kanak Palestina itu, Jannah Fuqaha (8) dan Masa Fuqaha (10) maut seketika di lokasi kejadian. Selain mengorbankan dua mangsa yang masih kanak-kanak itu, jip tersebut juga melukai saudara lelaki dan orang tua mangsa.

Beberapa saksi mata mengatakan, keluarga Imad Husain Fuqaha (40), bersama ketiga anaknya baru saja pulang dari lahan kerja mereka berhampiran Jalan 90. Mereka pulang dengan menaiki traktor Namun tiba-tiba, sebuah jip militer Israel berkecepatan tinggi merempuh traktor yang mereka kenderai.

Seorang jurucakap militer Israel mengatakan dua kanak-kanak itu "terbunuh dalam kecelakaan di jalan" tanpa memberikan perincian lebih lanjut. (fy)

sumber

Muslim Britain Diancam 3 Kelompok

IlustrasiIlustrasi

Sebuah laporan penelitian terbaru mengungkapkan rahsia di belakang meningkatnya kekerasan terhadap umat Islam di London. Hal ini memberikan penjelasan terkait konteks adanya rasa takut dan prasangka negatif terhadap umat Islam, yang menjadi dasar untuk melakukan kekerasan terhadap komuniti Muslim.

Ini adalah langkah pertama dalam sebuah projek penelitian selama sepuluh tahun yang dipimpin oleh European Muslim Research Centre di Universiti Exeter, yang menyelidiki Islamophobia dan kejahatan racial anti-Muslim di kota-kota dan negara-negara di seluruh Eropah.

Dr Jonathan Githens dan Dr Robert Lambert MBE, dari Universiti Exeter telah menulis sebuah laporan yang berjudul 'Islamophobia dan Kejahatan racial Anti-Muslim: studi pertama atas kes di London', dari Pusat Penelitian baru Muslim Eropa.

Laporan ini dilanncarkan pada Rabu (28/4) dalam sebuah kemitraan dengan kelompok-kelompok masyarakat Muslim untuk memberikan penelitian tentang umat Islam di Eropah. Penulis juga menyerukan kepada pemerintah, media dan polis agar lebih serius mengambil tindakan terhadap kejahatan racial anti-muslim di London.

Laporan mereka tersebut menemukan bahawa umat Islam di London menghadapi ancaman kekerasan dan intimidasi dari tiga kelompok.

Pertama dari lingkungan kecil nasionalis ekstremis yang mendukung kekerasan yang secara analisis politik sama dengan Parti Nasional Britain (BNP).

Kedua dari geng di kota London yang tidak memiliki kesetiaan atau berafiliasi ke BNP.

Ketiga dari sejumlah kecil warga London dan para pelancong yang ke London yang tampaknya bertindak atas dasar prasangka negatif dari hasil yang mereka peroleh melalui penggambaran negatif Media terhadap umat Muslim yang sering mengecap umat Islam sebagai teroris dan sebagai ancaman keamanan.

Laporan ini menggambarkan bagaimana kebencian-pelaku kejahatan terhadap umat Islam selalu dimotivasi oleh pandangan negatif terhadap umat Islam yang diperoleh dari media-media utama atau laporan dan komentar dari kelompok nasionalis ekstremis.

Menyebarnya stereotip ini dan adanya ketakutan yang tidak berdasar warga London, telah menjauhkan dan mengisolasi umat Islam yang mereka anggap sebagai ancaman terhadap keselamatan, keamanan dan kohesi sosial. Seorang komentator politik dan jurnalis Peter Oborne, mengatakan dalam kata pengantar laporan tersebut bahwa Muslim Inggris sekarang menjalankan peran sebagai orang buangan yang tidak menimbulkan kecemburuan sosial yang sebelumnya dimainkan oleh warga keturunan Jerman, Katolik Roma, orang Yahudi dan India Barat.

Dr Githens-Mazer dari Universiti Exeter, dalam laporannya tersebut berkata, "Kejahatan racial Anti-Islam di London telah menyebabkan kematian dan cedera serius dan umumnya mengakibatkan adanya penderitaan, ketakutan dan kesusahan bagi kelompok minoriti lainnya di ibukota.

Namun, motivasi melakukan kejahatan kebencian anti-Muslim tidak dipahami dengan baik oleh pemerintah, media atau polisi sebagai kejahatan racial.

Dia menambahkan, masalah tambahan ikut muncul kerana sejumlah besar Muslim di London tidak melaporkan kejahatan yang mereka alami kepada polis, sehingga menyulitkan untuk menilai atau mengukur skala masalah.

Bukti untuk laporan ini berasal dari wawancara mendalam dengan para korban kejahatan racial anti-Muslim, dan dalam beberapa kaes juga mewancarai pelaku kejahatan rasis.

Laporan ini dimaksudkan untuk memperkenalkan kepada para politisi, pegawai negeri, polisi, media dan masyarakat untuk melihat perspektif masyarakat terhadap umat Islam yang sering tersembunyi.

Laporan tindak lanjut yang lebih rinci terkait Islamophobia dan Kejahatan anti Muslim di Britain akan keluar pada bulan Julai 2010 mendatang yang akan menganalisa situasi di kota-kota Britain lainnya.(fq/iina)

sumber

Gambar2 Pertempuran Terbaru di PALESTIN

Rakyat Palestin melemparkan batu ke arah pasukan Israel di Jerusalem Timur pada Selasa, 16 Mac, sebagai sebahagian dari protes, di mana Israel tidak mahu membatalkan rancangan kontroversial mereka membangun 1,600 unit rumah baru. Palestin tak pernah berharap menjadikan Jerusalem Timur sebagai ibukota mereka.

Para demonstran Palestin menolak sebuah kontainer sampah yang mereka gunakan sebagai pelindung selama pertempuran. Lebih dari 40 warga Palestin cedera dalam pertempuran tersebut, dan hanya sembilan orang Israel, menurut Haaretz.

Pasukan polis mengejar seorang demonstran Palestin. Rakyat Palestin juga bereaksi terhadap pembangunan Sinagog Hurva di Yahudi di Kota Lama Jerusalem . Pembangunan ini menurut rakyat Palestin sangat membahayakan Masjid Al-Aqsha berhampirannya.

Seorang polis Israel yang menyamar, menawan seorang remaja Palestin. Beberapa Anggota Arab Israel di Knesset mengecam rancangan bangunan Israel. MK Jamal Zahalka berkata, "Siapapun yang membangun permukiman di Jerusalem sama saja dengan menggali kuburan untuk perdamaian."

Polis perbatasan Israel menangkap seorang pemuda Palestin sewaktu demo di kem pelarian Shufat. Israel memperketat pembatasan terhadap warga Palestin yang akan mengunjungi Temple Mount.

Lihatlah bagaimana mereka, tentara Israel itu memperlakukan rakyat Palestin, pemilik asli tanah yang mereka rebut dan duduki sekarang ini.

Seorang anak Palestin berjalan melewati pasukan Israel selama pertempuran. Jika tidak ada kamera media internasional, anak ini tidak mustahil akan menjadi sasaran juga. (sa/time)

sumber

Illuminati-Freemason-Kabbalah dalam Filem Sherlovk Holmes (bah. 3)

Dalam ceritanya ini, dikisahkan tentang 'jemaah' kuil empat ordo yang memiliki sebuah "kitab mantra" berupa kitab sihir dengan tulisan Ibrani yang penuh dengan praktik mistik. Sama halnya dengan Bani Israil yang telah lama melakukan penyelewengan terhadap Taurat dan menggantinya dengan Talmud yang jauh dari ajaran Tauhid Samawi. Hal tersebut disebabkan etnik Bani Israil yang telah lama terpengaruh oleh efek paganisme Mesir jauh hari sebelum diturunkannya Taurat.

Oleh kerana itu, setelah lama berinteraksi dengan pribumi yang masih menganut budaya pagan, akhirnya Bani Israil terkontaminasi dengan teologi setempat dan lambat-laun meninggalkan Millah Ibrahim. Segolongan dari mereka kemudian terpengaruh untuk menyembah sesuatu yang "nyata" dan hanya mahu menyembah kepada zat yang dapat ditangkap oleh panca indera saja. Maka tak ayal ketika dibebaskan Nabi Musa dari rejim Fir'aun mereka lalu meminta Nabi Musa untuk membuatkan sebuah "tuhan" sebagaimana "tuhan" yang disembah oleh kaum yang mereka temui dalam sebuah perjalanan.

"Dan kami seberangkan Bani Israil ke seberang lautan itu, maka setelah mereka sampai kepada suatu kaum yang tetap menyembah berhala mereka, Bani lsrail berkata: "Hai Musa. buatlah untuk kami sebuah tuhan (berhala) sebagaimana mereka mempunyai beberapa tuhan (berhala)" Musa menjawab: "Sesungguhnya kamu Ini adalah kaum yang tidak mengetahui (sifat-sifat Tuhan)." (QS. Al-A'raf [7]: 138).

Hawa nafsu yang dimiliki Bani Israil untuk menyembah berhala sudah tak terbendung lagi, saat Nabi Musa meninggalkan mereka guna memenuhi panggilan Allah untuk menerima wahyu di bukit Sinai selama 40 malam, akhirnya di bawah pimpinan Samiri mereka mengumpulkan perhiasan emas untuk dilebur dan dijadikan sebuah patung lembu yang nantinya akan mereka sembah. Padahal saat itu Nabi Harun masih bersama mereka namun tetap saja tidak dihiraukan.

Lembu memang suatu simbol yang sangat penting dalam ritual kaum pagan, dalam filem Sherlock Holmes ini, pimpinan rahsia kuil empat ordo, Sir Thomas Rodrum, juga menggunakan cincin emas yang berukirkan kepala lembu. Hingga akhirnya cincin itu dirampas oleh Lord Blackwood saat dia membunuh Sir Thomas guna mengambil alih kekuasaan ordo tersebut secara paksa.

Satu lagi simbol paling penting bagi kaum pagan Fir'aun yang hingga kini masih berdiri tegak di kawasan Gyza-Mesir, iaitu Pyramid dan Sphinx. Pyramid adalah bangunan yang sengaja dirancang untuk menyimpan mumia raja-raja Mesir, sedangkan Sphinx yang merupakan representasi dari makhluk berbadan singa dan berkepala manusia berada tepat di depan Pyramid seolah pintu gerbang yang menjaga Pyramid itu sendiri.

Dalam filem ini, simbol Pyramid muncul berkali-kali; seperti souvenir yang terletak di meja kantor Sir Thomas dan ruang peribadatannya yang memang "berkiblat" kepada simbol Pyramid dimana Pyramid tersebut juga "dijaga" oleh Sphinx. Bezanya, Sphinx di sini terdiri dari empat unsur; iaitu berkaki singa, berekor lembu, bersayap helang, dan berkepala manusia.

Jika diamati, hujung Pyramid tersebut terdapat siratan cahaya yang mirip dengan Pyramid pada logo uang satu dollar AS. Tiada lain itu adalah simbol all-seeing eye atau eye of providence. Iaitu satu mata yang penglihatannya mencakup segalanya.

Satu mata disinyalir sebagai sebuah simbol Lucifer yang sebahagian lain mengertikannya dengan "antikristus." Dalam Islam, antikristus bererti dajjal, kerana Rasulullah saw. sendiri telah memberitahu bahwa salah satu ciri fizik yang paling menonjol dari dajjal adalah matanya yang buta satu (a'war) dan di jidatnya terdapat tulisan ka-fa-ra.

bersambung...

Illuminati- Freemason-Kabbalah dalam Filem Sherlock Holmes (bah.2)

Pada bahagian intro sahaja, filem ini sudah mempertontonkan ritual "Mind Control" yang merupakan praktik sihir dengan mengendalikan fikiran manusia dan disertai dengan penyeksaan hingga pembunuhan. Ritual ini biasanya dilakukan oleh Kaum Kabbalis dalam sebuah Loji tertutup. Selain disertai dengan penyeksaan, terkadang ritual ini juga "diselangi" dengan persetubuhan. Dalam filem ini pula diceritakan bahawa Blackwood merupakan anak haram dari Thomas Rodrum yang dihasilkan dari persetubuhannya dengan seorang wanita saat dia melakukan sebuah ritual.

Kabbalah sejatinya merupakan ajaran yang kemudian hari diadopsi oleh beberapa ordo sempalan dari agama Yahudi dan Nasrani seperti Illuminati dan Templar. Ordo Illuminati yang didirikan oleh Adam Weishaupt misalkan, telah menjadikan ajaran Kabbalah ini sebagai sebuah 'akidah' dan menolak dogma-dogma autoriti gereja katolik saat itu. Illuminati yang bererti "tercerahkan" atau "penerangan" merupakan ordo yang lahir dari 'pemberontakan' terhadap seluruh konsep agama-agama yang telah mapan.

Adam Weishaupt sendiri yang keturunan Yahudi dan dulunya seorang pendeta Jesuit memutuskan untuk keluar dari lingkungan gereja lalu menimbulkan penyelewengan 'akidah' dengan melahirkan doktrin-doktrin baru yang berbasis kosmopolitan dan universaliti. Untuk menyebarkan doktrin ini, Weishaupt kemudian membetuk jaringan konspirasi yang dikenal dengan Luciferian Conspiracy serta Synagogue/church of Satan (gereja syaitan).

Dalam filem ini, simbol-simbol Illuminati dipertontonkan dengan sangat jelas dan begitu norak. Seperti simbol Bintang (pentagram) terbalik yang merefleksikan kepala Baphomet iaitu seekor kambing yang mereka sembah dan sangat dikultuskan. Baphomet sendiri telah menjadi simbol utama bagi para pengikut gereja syaitan sedari dulu.

bersambung...

Wednesday, April 28, 2010

Illuminati-Freemason-Kabbalah dalam Filem Sherlock Holmes (bah 1)

- Cerita kartun popular dari Jepun iaitu Detektif Conan sebenarnya mengambil sempena nama penulis cerita Sherlock Holmes iaitu Sir Arthur Conan Doyle.


- Filem Sherlock Holmes arahan Guy Ritchie sepanjang 2 jam itu berisi banyak elemen Illuminati-Kabbalah dan Freemason.


Dalam filem ini diceritakan bagaimana kisah seorang detektif bernama Holmes yang selalu didampingi rakannya DR. John Watson dalam mengungkap misteri pembunuhan berantai yang dilakukan oleh Lord Henry Blackwood salah seorang penyihir ulung yang merupakan anak 'haram' dari Sir Thomas Rodrum ketua persaudaraan rahsia kuil empat ordo.

Blackwood menjadi buruan kaerana mempraktikkan Black Magic dengan disertai pembunuhan terhadap 5 gadis dan mencuba untuk membunuh gadis yang keenam namun dapat digagalkan oleh Holmes dan kawan-kawan. Blackwood pun kemudian dijatuhi hukuman gantung dan dieksekusi. Namun dengan sihirnya dia dapat "bangkit" kembali dari kubur dan melakukan pembunuhan terhadap beberapa orang serta mengambil alih kepemimpinan kuil empat ordo yang ia jadikan kenderaan untuk menguasai parlimen Inggeris.

Dibanding filem-filem konspirasi lainnya, mungkin filem ini dinilai lebih berani dan terkesan vulgar. Pasalnya, adegan yang dimainkan di dalamnya secara terang-terangan mempertontonkan ritual Kabbalah yang selama ini sangat esoterik dan rahsia. Mereka bahkan berani menunjukkan seperti apa tempat "ibadah" mereka saat melakukan ritual sihir dan melakukan koneksi terhadap iblis.

bersambung...

Daging Anjing Semakin Popular di MESIR

IlustrasiIlustrasi

Seriringan dengan melonjaknya harga daging yang tembus hingga angka 50 peratus di Mesir, beberapa produk hasil daging anjing dan kaldai (sepesti sosej, soguk, hawawshi, daging giling, dan lain-lain) beredar di pasaran kota-kota negara itu.

Akhbar bebas Mesir Al-Mashri Al-Yaum (27/4) menguak kes beredarnya produk hasil daging tersebut di kota Alexandria. Beberapa puluh potongan kepala anjing dan kaldai ditemukan di tempat jagal di Amiriya, Alexandria.

Salah seorang penduduk bilangan tersebut, Mahmoud Ali, mengaku yang beredarnya beberapa produk olahan daging anjing dan kaldai di bilangannya sudah terjadi cukup lama. Kebanyakan produk tersebut dikemas dalam bentuk daging giling atau hawawshi.

"Produsen daging olahan itu kemudian dijual dan didistribusikannya ke toko-toko dan warung-warung kebab," kata Ali.

Seorang penduduk yang lain, Salim Ahmad, mengatakan peredaran produk olahan daging tersebut tidak hanya terbatas di pasar-pasar kawasan kumuh (slum/ashwa'iyyah), tetapi juga di restoran-restoran dan hotel di Alexandria.

Namun, peredaran produk olahan daging anjing dan kaldai itu lebih banyak terkonsentrasi dan sudah berlangsung sangat lama di kawasan penduduk menengah ke bawah dan kumuh (ahya ahu'biyyah wa ashwa'iyyah).

"Para penduduk di kawasan menengah ke bawah dan kawasan kumuh adalah pengguna produk tersebut. Mereka sebenarnya tahu itu produk daging anjing dan kaldai, tetapi tetap saja melanggannya kerana harganya yang terjangkau oleh wang mereka," jelas Gamal Abdul Lathif, seorang penduduk lainnya.

Pasca terungkapnya kes ini secara meluas, pihak pemerintahan daerah Alexandria kini segera melakukan penyelidikan serius.

Sementara itu, harian berbahasa Arab lainnya, Al-Quds (27/4), menyiarkan, bahawa kes beredarnya produk daging olahan anjing dan kaldai ini juga terjadi di beberapa kawasan kumuh ibu kota Kaherah dan provinsi Giza, semisal Kadrasah, Bulaq Daqrur, Warraq, dan lain-lain.

Di kawasan-kawasan tersebut, bukan hanya daging anjing dan kaldai saja yang beredar, tetapi juga produk olahan daging kucing dan daging ternak tiren.

Sekitar seminggu yang lalu, pihak keamanan Kaherah berhasil meringkus petugas di salah satu rumah jagal di kota tersebut yang kedapatan tengah mengolah 'bangkai' daging kerbau. Petugas jagal itu mengaku dirinya mengumpulkan haiwan-haiwan ternak yang sudah mati dari para petani, untuk kemudian ia sembelih dan kuliti, dan dijadikan produk daging olahan. (my/qs)

sumber

Fatah Dakwa Gagalkan Serangan HAMAS

Pihak Berkuasa Palestina mendakwa berhasil menggagalkan rencana serangan yang akan dilakukan kelompok Hamas setelah menemukan ratusan kilogram bahan peledak di kota Nablus pada Ahad (25/4) malam.

Pasukan keamanan Palestina di Ramallah menyatakan, selain menemukan tempat penyimpanan bahan peledak, mereka juga menemukan amunisi dan sejumlah senjata. Tempat penyimpanan itu terbongkar setelah pegawai di Ramallah menangkap orang-orang yang dicurigai sebagai anggota sayap militer Hamas.

Pasukan Keamanan Autoriti Palestin mengaku "terkesima" melihat besarnya jumlah bahan peledak serta senjata yang ditemukan dan ini merupakan temuan paling besar yang pernah mereka ungkap.

Pasukan keamanan Palestina menduga bahan peledak dan senjata itu akan digunakan Hamas untuk melakukan aksi keganasan di Tebing Barat dan di Israel.

"Pihak Berkuasa Palestina sedang berusaha sekuat tenaga untuk menjaga ketertiban dan keamanan," kata seorang pegawai keamanan Palestin.

Ia menuding Hamas sedang berupaya mencetuskan kekacauan di Tebing Barat di tengah wacana dimulainya kembali negosiasi damai dan kemungkinan bahawa Israel akan berundur dari kota-kota di Tebing Barat.

Mungkin bahan peledak itu milik pasukan keamanan Autoriti Palestina, yang sengaja dituduhkan sebagai milik Hamas dan dengan tujuan untuk mendeskreditkan Hamas. (ln/Ynet)

sumber

SATU UMAT : Macam-macam kau punya permainan wahai Fatah.

Tentera Israel Tembak Tubuh Mayat

Ratusan orang mengantar jenazah Al-SuwaitiRatusan orang mengantar jenazah Al-Suwaiti

Kesyahidan (insyaAllah) Ali Al-Suwaiti - salah seorang pimpinan Brigade Izzuddin Al-Qassam di daerah Beit Awwa, sebelah barat daya Al-Khalil Tebing Barat - oleh serangan pasukan militer Zionis Israel ternyata mengungkap fakta-fakta baru atas kesyahidannya.

Pada Isnin lalu (26/4) pasukan militer Zionis Israel menyerbu dan menyerang rumah Ali Al-Suwaiti setelah sebelumnya militer Zionis memaksa Suwaiti untuk menyerah, namun dengan gagah beraninya Suwaidi menolak untuk menyerah dan berkeras membela diri dan melakukan perlawanan. Sejak lapan tahun lalu, militer rezim zionis telah mengincar Ali Al-Suwaiti.

Selama enam jam militer Zionis Israel mengepung rumah Ali Al-Suwaiti dan menghujani rumahnya dengan tembakan peluru yang membabi buta hingga akhirnya rumahnya meledak. Setelah rumah asy syahid Ali Al-Suwaiti hancur dan roboh, militer Zionis Israel mengerahkan jentolak 'Caterpillar' mereka untuk lebih menghancurkan bangunan rumah serta membersihkan puing-puing.

Namun menurut laporan saksi mata yang lain, setelah jenazah syuhada Palestina ini ditarik keluar, para tentara Israel kembali menghujani tubuh tak bernyawa Ali Al-Suwaiti dengan tembakan tanpa peri kemanusiaan.

Foto-foto jenazah Al-Suwaiti yang dikeluarkan oleh Brigaed Al-Qassam memperlihatkan tubuh dan wajah Al-Suwaiti rosak teruk bahkan matanya hancur, hal ini menunjukkan bahawa militer Zionis Israel memperlakukan jasad Al-Suwaiti dengan sadis.

Menyusul peristiwa itu, tentera Israel bertempur dengan para pemuda Palestin dan setelah tentera meninggalkan lokasi, warga setempat melawati syuhada Palestin tersebut.(fq/qassam/irib)

BIlik Hotel RM 35,000 Semalam di Dubai, UAE


GAMBAR menunjukkan sebuah bilik di Hotel Armani di bangunan tertinggi dunia, Burj Khalifa di Dubai.

DUBAI – Dengan satu bilik berharga hingga AS$11,000 (RM35,000) untuk penginapan satu malam, pereka fesyen ternama dari Itali, Giorgio Armani merasmikan hotel pertamanya di menara tertinggi dunia, Burj Khalifa di sini, Emiriah Arab Bersatu (UAE) semalam.

“Kelmarin, saya melihat hotel ini hidup (beroperasi) dan saya berasa amat tersentuh,” kata Armani dalam satu sidang media di Burj Khalifa.

Harga penginapan di hotel berkenaan yang dinamakan Hotel Armani diakui mahal tetapi reka bentuk, hiasan dalaman dan susun atur hotel berkenaan menampilkan konsep ringkas tetapi elegan.

Menggunakan kombinasi warna hitam dan coklat, hotel itu menduduki sebahagian ruang tingkat bawah sehingga tingkat lapan Burj Khalifa manakala suit mewah terletak di tingkat 38 dan 39.

Ia turut dilengkapi beberapa restoran mewah dan sebuah spa, tetapi keahlian spa tersebut terhad kepada 300 ahli kelab Gaya Armani sahaja.

Pereka fesyen itu turut mereka bentuk sejumlah apartmen mewah, Armani Residence di tingkat sembilan sehingga tingkat 16 bangunan tersebut yang dijual kepada pembeli persendirian. – AFP


Bahtera Nabi Nuh Ditemui?


PEGAWAI Turki, Murat Guven menunjukkan spesimen kayu berusia 4,800 tahun yang didakwa tinggalan bahtera Nabi Nuh.

HONG KONG – Sekumpulan penjelajah China dan Turki kelmarin mendakwa mereka mungkin telah menemui bahtera Nabi Nuh pada ketinggian 4,000 meter di sebuah lereng curam di Gunung Ararat, timur Turki.

Jurucakap pasukan berkenaan memberitahu, beberapa binaan kayu yang mereka temui di lokasi itu didapati berusia 4,800 tahun berdasarkan ujian penentuan tarikh karbon iaitu sama usianya dengan zaman banjir besar pada era Nabi Nuh.

“Penemuan ini bukan mengesahkan 100 peratus bahawa ia bahtera Nabi Nuh tetapi kami yakin ia 99.9 peratus adalah bahtera itu,” kata seorang anggota pasukan penjelajah, Yeung Wing-cheung.

Menurutnya, binaan kayu itu dibahagikan kepada beberapa petak, sebahagiannya memiliki rasuk kayu yang dipercayai digunakan untuk menempatkan sejumlah haiwan dalam bahtera itu.

kredit : kosmo.com.my

sumber


Yahudi YAMAN Mahu Pindah ke BRITAIN

Dua ratus orang Yahudi yang tinggal di Yaman di bawah pengamanan ketat akan memilih berimigrasi ke Brirtain daripada ke Amerika Syarikat.

Langkah ini merupakan perubahan dramatis dalam Negara Israel selama pertempuran orang-orang Yahudi Yaman terhadap elemen-elemen anti Haredi Israel yang lebih tertarik untuk meminta kaum Yahudi Yaman berimigrasi ke AS.

Setelah berlangsungnya negosiasi rahsia, tiga minggu lalu pemerintah Britain menyatakan bahawa mereka bersedia dan akan menerima orang-orang Yahudi yang berasal dari Yaman.

Pegawai badan organisai Yahudi menyatakan kepuasan mereka dengan keputusan pemerintahan Britain tersebut, dan mengatakan mereka berharap migrasinya Yahudi Yaman akan merupakan sebuah tanda kemenangan bagi organisasi Yahudi Ortodoks Neturei Karta, yang sering melakukan 'operasi' memujuk orang-orang Yahudi Yaman dengan tujuan untuk meyakinkan mereka untuk tidak berimigrasi ke Israel.

Seusai Operasi Cast Lead ke Gaza, Israel memutuskan menarik warga negaranya dari berbagai negara, terutama Yaman. "Yahudi yang berada di Yaman menghadapi bahaya besar. Belum beberapa lama, seseorang dibunuh di sana, dan kita tahu, kita sedang berhadapan dengan siapa." ujar Rabbi Moshe yang dalam beberapa tahun terakhir ini aktif dalam mengembalikan bangsa Yahudi ke Israel.

Pada tahun lalu, ratusan komuniti Yahudi Yaman melakukan aksi 'hijrah' ke Israel setelah mereka ketakutan akan terjadinya aksi balas dendam umat Islam Yaman atas agresi militer Israel ke jalur Gaza yang mengorbankan lebih dari 1,500 orang.(fq/hrzt)

sumber

Seruan Jihad di Internet, PERANCHIS Tangkap 5 Orang

IlustrasiIlustrasi (* One Eye..?)

Pejabat anti-pengganas Perancis telah menangkap lima orang yang disyaki aktivis Islam pada Selasa (27/4) setelah mereka diduga memposting komentar pada laman jihadis yang menyerukan jihad atau perang suci Islam.

Kelima-lima orang yang ditangkap, semuanya lelaki kelahiran Peranchis berusia antara 25 dan 30 tahun, ditangkap dalam penggerebekan pada subuh pagi secara simultan di kota selatan Marseille, Brittany dan pinggiran kota Paris, menurut pegawai yang berkaitan.

Sebuah penyelidikan awal dilakukan untuk memeriksa apakah orang-orang yang ditangkap tersebut memiliki hubungan dengan kegiatan teroris atau pendanaan terhadap teroris, menurut sumber pengadilan, yang mengatakan mereka yang disyaki memposting di Internet yang sebahagian besar berisi "indoktrinasi jihad".

Penangkapan mereka merupakan sebahagian dari penyelidikan yang dilakukan oleh hakim Paris anti-terorisme. Kelima orang itu telah ditahan dan rumah dan komputer mereka digeledah oleh petugas pakar, kata pegawai polis.(fq/aby)

sumber

Tuesday, April 27, 2010

Lagi Bom Menggegar RUSIA

MOSKOW (Arrahmah.com) -Autoriti kafir Rusia melaporkan kebingungan mereka mengenai informasi tentang ledakan di jalan raya Dmitrievsky, yang terjadi pada Isnin (26/4) sekitar pukul 11.00.

Laporan mengatakan bahawa gas meledak selama projek dilaksanakan. Ledakan merosakkan dua bas, membunuh seorang dan melukai dua orang pekerja. Cermin-cermin bangunan yang berada di sekitar lokasi kejadian turut pecah.

Namun kemudian pihak berkuasa mendapat laporan bahwa tidak ada gas dalam paip-paip. Media Rusia juga melaporkan bahawa salah seorang petinggi FSB (agen Rusia), Kolonel eugene Chistyakov yang diduga tengah berada di dekat lokasi, termasuk di antara mereka yang cedera.

Juga ditemukan fakta bahawa sekitar 80 kenderaan rosak akibat ledakan. 12 bangunan mengalami kerosakan.

Pihak berkuasa hanya mendapat laporan bahawa 1 orang mautdan dua orang cedera di mana 80 kenderaan dan 2 bas rosak. Mereka semakin dibuat bingung dengan adanya laporan bahawa di dalam paip tidak terdapat gas.

Penjelasan mengenai fakta sebenarnya yang terjadi di jalan raya Dmitrievsky dan mengapa salah seorang petinggi FSB menjadi korban tidak didapatkan hingga saat ini. (haninmazaya/KC/arrahmah.com)

Ledakan Kembali Terjadi di Moskow, Fakta  Mengenai Peristiwa Tersebut Disembunyikan

Fatah dan Israel Bekerjasama Tangkap Pejuang

Israel  Penjarakan empat Orang Saudara Ali Sweiti

HEBRON (Arrahmah.com) - Tentera zionis Israel menangkap empat orang yang punyai hubungan rapat dengan seorang pejuang Palestin yang gugur dalam sebuah serangan di sebuah rumah di wilayah selatan Tebing Barat, kota Hebron (al-Khalil).

Ketua Pusat Penahanan Al-Khalil, Amjad an-Najjar pada Senin (26/4) mengidentifikasikan empat orang yang berada di dalam penjara adalah Maison Sweiti dan saudaranya Ahmed, Abed dan Othman.

Jurucakap militer Israel juga menginfirmasikan keempatnya dan mengatakan mereka ditangkap selama operasi militer, namun autoriti zionis menolak daripada memberikan rincian lebih lanjut.

Penangkapan terjadi setelah tentera zionis Israel menyerang sebuah rumah yang akhirnya mengorbankan (insha Allah syahid) seorang komandan Brigaed al-Qassam, Ali Sweiti (42) di desa Beit Awa.

Sweiti mengalami luka parah dalam serangan tersebut, lalu dia menghembuskan nafas terakhir.

Insiden terjadi di al-Khalil, di mana puluhan penduduk Palestin sering terlibat dalam pertemmpuran dengan tentera zionis Israel.

Dalam peristiwa lainnya, jurucakap Hamas, Sami Abu Zuhri mengatakan Pihak Berkuasa Palestin (PA) di bawah Mahmoud Abbas bekerjasama dengan pihak berkuasa Israel dalam pembunuhan Sweiti.

"Pembunuhan komandan Al-Qassam benar-benar jenayah terancang, yang datang dalam konteks pembunuhan untuk menghapuskan penentangan, dan khususnya Briged Al-Qassam di wilayah Tebing Barat," dia memperingatkan.

Pembunuhan Sweiti terjadi bersamaan dengan penangkapan sekitar 20 anggota Briged Al-Qassam di Nablus yang dilakukan oleh tentera keamanan Palestin. (haninmazaya/ptv/arrahmah.com)

sumber



Kidon - Pasukan Pembunuh dalam Mossad

Pembunuhan terhadap tokoh penting gerakan pejuang Islam Hamas yang juga salah seorang pendiri Briged Izzuddin Al-Qassam Mahmud Mabhuh di sebuah hotel di Dubai bulan lalu, tidak ayal telah menaikkan kembali nama Mossad sebagai agen mata-mata rahsia yang konon paling canggih di dunia saat ini, dan sekaligus menjatuhkan citra kecanggihan dari agen-agen Mossad tersebut dalam menjalankan aksinya.

Bahkan sebahagian kalangan menyebut aksi Mossad membunuh Mabhuh sebagai aksi para agen amatur yang hidup di masa lalu dan menggunakan teknik-teknik yang sudah tidak layak digunakan lagi di era canggih saat ini.

Hanya dengan kamera CCTV yang terpasang di hotel, polisi Dubai dapat mengidentifikasi para pembunuh Mabhuh yang berjumlah 11 orang.

Operasi perisikan Mossad dalam membunuh Mabhuh, ternyata dilakukan oleh satu unit khusus yang ada di tubuh Mossad iaitu Unit "Kidon".

"Kidon" (yang bererti Bayonet dalam bahasa Ibrani) adalah nama salah satu departemen atau unit di dalam tubuh Mossad Israel. Unit "Kidon" ini termasuk salah satu unit pasukan Mossad yang paling terlatih, mereka sering menggunakan cara-cara penyamaran dalam aksinya, serta mereka mampu bekerja keras di bawah tekanan fizik dan psikologis. Dan tentunya anggota Kidon memiliki LK (License to Kill) izin boleh membunuh dari pemerintah Israel.

Unit "Kidon" di dalam tubuh Mossad mempunyai spesialisasi dan bertanggung jawab penuh dalam operasi-operasi pembunuhan dan penculikan terhadap tokoh-tokoh atau orang-orang yang dianggap menjadi musuh Israel.

"Kidon" di duga kuat menjadi aktor di belakang aksi-aksi pembunuhan balas dendam Israel dalam sebuah operasi yang bernama "Operation Wrathof God", di mana agen-agen Israel melakukan aksi balas dendam dengan melakukan aksi pembunuhan terencana dan rahsia terhadap tokoh-tokoh Palestin yang terlibat dalam pembantaian terhadap atlit-atlit Israel di Olimpiade Munich tahun 1972. Aksi-aksi agen "Kidon" Mossad membunuh tokoh-tokoh Palestin digambarkan secara dramatis oleh Hollywood melalui sebuah film berjudul "Munich" yang dilakonkan oleh seorang aktor Yahudi bernama Erick Bana.

Menurut seorang penulis Israel Aaron Klein, "Kidon" sebelumnya dikenal sebagai "Caesarea" sampai akhirnya terjadi reorganisasi unit Mossad tersebut pada pertengahan tahun 1970-an.

Walau dianggap unit Mossad yang paling terlatih dan canggih, "Kidon" juga tidak selalu berhasil melakukan misinya. Terbukti pada era 90 an, unit Mossad ini pernah gagal melakukan pembunuhan terhadap tokoh Hamas Khalid Misyal di Jordan. Bukan hanya gagal, anggota unit "Kidon" Mossad juga dapat dilumpuhkan oleh pengawal-pengawal Misyal, sehingga agen-agen Mossad tersebut berjaya ditangkap dan diserahkan ke pihak berkuasa Jordan. (fq/berbagaisumber)

sumber

PALESTIN - Boleh Percaya Ke?

IlustrasiIlustrasi

Seorang pemuda Palestin berumur 17 tahun ditangkap oleh Polisi Afula Isnin pagi (26/4) setelah mengatakan kepada penjaga keamanan di pintu masuk bahawa dia dikirim masuk ke kota "untuk membunuh orang-orang Yahudi".

Pemuda yang merupakan penduduk Tebing Barat tersebut diserahkan ke polis rahsia Israel Shin Bet untuk di interogasi.

Pemuda Palestin ini tiba di pejabat polis sekitar pukul 2 pagi, dengan membawa pisau besar yang dia simpan dalam beg plastik. Penjaga keamanan dan tentera yang sedang berjaga di pintu masuk stesen bertanya apa yang sedang dia lakukan di sana.

"Pemuda Palestin itu tanpa ragu mengatakan kepada mereka bahawa dia dikirim untuk membunuh orang-orang Yahudi," kata Inspektur Aryeh Elkobi, yang memimpin interogasi di stasiun dan departemen perisikan, kepada Ynet.

Dengan cepat polis menggeladah pemuda Palestin tersebut dan menemukan sebuah pisau, dan pemuda itupun ditangkap. Dia mengatakan kepada polis, dia dikirim ke Afula malam itu oleh orang yang polis sebut sebagai "orang yang penuh permusuhan". Dan ternyata pemuda Palestin itu pernah ditahan beberapa waktu yang lalu kerana secara ilegal berada di wilayah Israel.

"Sebuah bencana dapat dicegah malam ini," kata Elkobi. "Mungkin jika anak itu tidak ditahan, ia akan berhasil dalam melaksanakan rencananya."

Polisi meyakini bahawa pemuda itu datang ke polis kaerana dia masih takut untuk melakukan misinya. Dia mengatakan kepada petugas sewaktu di interogasi bahawa dia datang ke Israel beberapa hari lalu, dan ke Afula hanya beberapa jam sebelum kedatangannya di stesen.(fq/ynet)

sumber

6 Komandan Taliban terbunuh

Pasukan militer Pakistan kembali terlibat pertempuran sengit dengan kelompok Taliban di Lembah Swat. Dalam pertempuran itu, dilaporkan enam komandan Taliban tewas.

Keenam-enam komandan Taliban itu tewrbunuh dalam konfrontasi di dua tempat berbeza di wilayah itu, yang terjadi pada Isnin (26/4). Tentera Pakistan melakukan serangan setelah mendapat informasi dari perisikan tentang keberadaan para pimpinan Taliban itu di daerah Kanju dan daerah Kabal, sekitar 10 kilometer dari kota Mingora.

Pertempuran di daerah itu menyebabkan empat komandan Taliban terbunuh dan tentera Pakistan menemukan sejumlah persenjataan Taliban. Sementara dalam pertempuran di kawasan Elam di kota Barikot, provinsi perbatasan barat laut (NWFP) dekat Afghanistan, dua komandan Taliban tumbang.

Pada hari yang sama, polisi Pakistan menangkap pimpinan Tahrik-e-Taliban dalam sebuah operasi militer di kawasan pelabuhan di selatan kota Karachi. Polisi menangkap Hakim Waliullah Swati di rumahnya di kora Orangi, pinggiran kota Karachi.

Setelah ditangkap, polisi Pakistan membawa pimpinan Taliban Pakistan itu ke tempat yang tidak diketahui. Swati adalah sosok yang dicari polisi Pakistan kaerana dianggap terlibat dalam sejumlah kes jenayah dan serangan terhadap pasukan Pakistan di lembah Swat. (ln/prtv)

sumber

Hamas Terbitkan Kartun Schalit

GAZA CITY 26 April - Hamas semalam menyiarkan sebuah filem animasi yang membawa mesej ngeri bagi Israel, bahawa seorang askar Yahudi yang ditahan sejak hampir empat tahun lalu, mungkin pulang di dalam keranda jika rejim Zionis enggan memenuhi tuntutan pergerakan pejuang Palestin itu.

Kartun singkat tetapi canggih itu bermula dengan menggambarkan bapa Sarjan Gilad Schalit, Noam merayau-rayau di jalan lengang dengan membawa sekeping gambar anaknya, dan berakhir dengan kata-kata 'Masih ada harapan'. Ia adalah produk terbaru daripada jentera media Hamas yang semakin berkembang.

Stesen televisyen dan radio kendalian Hamas secara berterusan menyiarkan lagu dan video muzik terbitan pergerakan tersebut dengan tujuan untuk mengancam negara Yahudi itu dan menaikkan semangat para penyokong Hamas.

Namun filem animasi terbaru yang disiarkan secara meluas di televisyen Israel itu adalah luar biasa disebabkan tuntutannya yang bersifat peribadi mengenai isu yang menyentuh sentimen ramai rakyat Israel, iaitu nasib Gilad Schalit yang ditawan oleh pejuang Palestin di Genting Gaza pada Jun 2006.

Laman web sayap bersenjata Hamas yang memaparkan video itu berkata, filem tersebut bertujuan untuk menekan Israel supaya menerima tuntutan bagi mengadakan pertukaran tahanan dan memberi amaran kepada kerajaan Zionis, ia mungkin menyesal kerana tidak mencapai perjanjian pertukaran dengan segera.

Noam Schalit ialah watak utama dalam filem berbahasa Hebrew sepanjang tiga minit, 20 saat yang disertai sari kata dalam bahasa Inggeris dan Arab.

Bapa askar itu berjalan di hadapan papan-papan tanda yang memaparkan gambar para pemimpin Israel yang berikrar untuk membebaskan anaknya atau mendapatkan maklumat mengenai nasibnya.

Dia membaca iklan akhbar yang menawarkan hadiah AS$50 juta (RM170 juta) untuk maklumat mengenai nasib anaknya, kemudian membuangnya ke dalam tong sampah.

Bunyi latar termasuk klip rakaman suara Gilad daripada video Hamas yang disiarkan pada Oktober lepas untuk membuktikan askar itu masih hidup.

Video itu disiarkan ketika rundingan dijalankan bagi menukarkan Gilad dengan kira-kira 1,000 tahanan Palestin di dalam penjara Israel. Rundingan terhenti sejak itu.

Menjelang akhir filem itu, teks skrin dalam bahasa Hebrew dan Arab memberitahu penonton mengenai kejayaan usaha kerajaan Israel untuk mencapai perjanjian pertukaran tahanan. Noam duduk dekat pintu sempadan Erez di antara Israel dan Gaza, di mana sebuah van hitam menurunkan sebuah keranda berbalut bendera Israel.

Noam menjerit, kemudian terjaga dari tidur dan mendapati dirinya duduk di sebuah perhentian bas. Kata-kata berikut disiarkan pada skrin: 'Masih ada harapan'. - AP

sumber

Tokoh Briged al-Qassam Mati Syahid

Briged Izzuddin Al-Qassam, sayap militer gerakan Hamas, hari Isnin (26/4) berkabung atas syahidnya (InsyaAllah) Ismail Ali Al-Suwaiti, salah seorang pemimpin Briged Al-Qassam di daerah Biet Awa, sebelah barat daya Al-Khalil Tebing Barat.

Ali Al-Suwaiti menjadi syahid saat berusaha membela diri dari pasukan pendudukan Zionis yang menyerang desa Beit Awwa dengan didukung oleh sejumlah besar kenderaan militer dan jentola pada hari Isnin pagi kemarin.

Pasukan militer rezim zionis menyerbu rumah Asy-Syahid Ismail Ali Al-Suwaiti, Ali Al-Suwaiti menolak untuk menyerah dan berkeras membela diri dan melakukan perlawanan sehingga menyebabkan tokoh pejuang Palestin itu gugur syahid dalam serangan tersebut. Sebagaimana diberitakan IRNA mengutip keterangan para saksi mata, militer rejim zionis Senin (26/4) mengepung rumah Ali Al-Suwaiti selama enam jam dengan tembakan peluru dan menghancurkan rumah tersebut dengan jentolak.

Mata Ali hancur dan wajahnya rosak parah setelah ditembak mati oleh pasukan pendudukan Zionis pengecut.

Dua hari sebelumnya, kawasan Beit Awwa menjadi medan pertempuran antara warga Palestin dengan tentera rejim zionis. Dalam bentrokan ini, tentera rejim zionis juga sempat memukul seorang wartawan dan mencegah peliputan berita mengenai kejahatan rejim zionis terhadap warga Palestin.

Sejak lapan tahun lalu, militer rezim zionis mengincar Ali Al-Suwaiti. Menjawab aksi teror tersebut, Gerakan Perlawanan Islam Palestina (Hamas) berjanji tidak akan membiarkan begitu saja kebiadaban Israel itu tanpa tindakan balasan.(fq/qassam/irna)

sumber

Masjid di PERANCHIS Ditembak

Sebuah masjid di kota Istres, selatan Perancis ditembaki. Polis tempatan menyatakan, mereka menemukan sekurang-urang 30 bekas tembakan di bahagian depan bangunan masjid dan sedang menyelidiki insiden tersebut.

Penembakan diduga dilakukan sebelum subuh hari, Isnin (26/4) dan pengurus masjid baru melihat bekas tembakan itu pada pagi harinya. Presiden organisasi Muslim Perancis, Mohammad Moussaoui mendesak agar pemerintah Perancis dan pihak keselamatan memberikan perhatian serius pada insiden penembakan masjid ini.

Perdana Menteri Perancis Francois Fillon mengesahkankan adanya insiden itu dan menyatakan tidak ada korban dalam peristiwa tersebut.

Sementara, Fauzi Lamdaoui dari Partai Sosialis mengecam aksi penembakan di masjid Istres. Menurutnya, insiden itu merupakan konsekuensi langsung dari tindakan-tindakan"berbahaya" yang diambil pemerintah Perancis, yang mencetuskan stigmatisasi terhadap komuniti Muslim di Neger Menara Eiffel itu.

Pemerintahan Fillon dan Nicolas Sarkozy (Presiden Perancis) kata Lamdaoui telah membuat tindakan yang menimbulkan kesan bahawa menjadi seorang muslim adalah tindakan kriminal. Dia juga mengkritik Presiden Sarkozy yang menurutnya telah mempolitisasi dan memanipulasi isu cadar di Perancis.

Lamdaoui menyerukan parti demokrat dan republik di Perancis untuk menentang langkah-langkah pemerintah yang disebutnya sebagai "kebijakan bunuh diri" dan mendesak agar insiden penembakan di masjid di kota Istres diselidiki, menangkap pelakunya dan membawanya ke meja hijau. (ln/wb)

sumber

Omara al-Bashir Menang Pilihn Raya SUDAN

Presiden Sudan Omar Hassan al-Bashir kembali terpilih dari kemenangannya dalam pilihanraya pelbagai parti, sejak 24 tahun pemerintahannya. Hal ini diumumkan oleh suruhanjaya pemilihan, atas kemenangan Hassan al-Bashir. Ketua suruhanjaya pemilihan Abel Alier, menyatakan, al-Bashsir memenangi 68 peratus suara.

Sementara itu, pengamat internasional, menyatakan bahawa pemilihan yang berlangsung di Sudan, kurang memuaskan dan tidak memenuhi standard antarabangsa. Di bahagian Sudan Selatan, yang dikuasai kelompok pemberontak SLA, memilih Salva Kiir, menjadi presiden, di mana wilayah ini merupakan yang sangat akan minyak.

"Pemenang jawatan presiden bagi pemerintahan Sudan Selatan adalah Salva Kiir Mayardit", tambah Alier. Dalam penghitungan terakhir Kiir mendapatkan suara 92.99 peratus. Dengan kemenangan suara yang majoriti itu, Kiir akan menempati pos sebagai wakil presiden Sudan, gabungan Sudan Utara dan Sudan Selatan. Ini merupakan bentuk koalisi antara Utara dan Selatan.

Dengan adanya koalisi antara al-Bashir dan Kirr, yang akan menjadi presiden dan wakil presiden Sudan, selama lima tahun, dan ini berdasarkan yang ditandangani kedua belah pihak sejak tahun 2005.

Dengan adanya perjanjian ini, perang saudara yang sudah berlangsung selama dua dekade berakhir. Pembagian kekuasaan antara al-Bashir dan Kiir telah menutup konflik yang berlangsung lebih dua dekad, dan telah banyak memakan korban. (m/wb)

sumber