Friday, July 26, 2013

MESIR - Mursi Kembali ke Jawatannya Ahad Ini?

Da’i Islami Shafwat Hejazi, menyatakan bahawa Presiden Muhammad Mursi akan kembali memimpin Mesir pada hari Ahad ini, setelah tunjuk perasaan besar-besaran yang akan menggoncang negara itu pada Jumaat ini.

Hijazi mengatakan dalam orasidi pelataran Masjid Rabi’ah Al-Adawiyah, yang selama ini telah menjadi markas bagi ribuan rakyat pendukung Mursi, “Jumaat esok, adalah hari “Al-Furqon”, yang akan menjadi pembeza antara kebenaran dan kebathilan.

Dia menambahkan ,”akan ada peristiwa penting yang menggoncang negara ini yang akan membuat Presiden Muhammad Mursi kembali bersama kita lagi di hari Ahad,”

“Percayalah, pada hari sabtu ini akan kita lihat hasilnya, dan hari Ahad insya Allah kita optimis Presiden akan kembali bersama kita lagi.”

Sebelumnya beberapa pimpinan parti dan kelompok  Islam di Mesir telah menyerukan rakyat untuk utrun ke jalan pada hari Jumaat ini dalam rangka memperingati peristiwa Perang Badar, sekaligus sebagai usaha mengembalikan Presiden yang sah Muhammad Mursi dari tahanan rumah pasca kudeta militer pada 3 Juli lalu. (hr/it) sumber

No comments: