Thursday, February 6, 2014

Facebook Tutup Laman Pejuang PALESTIN

Pihak pengelola Facebook kembali menutup laman rAsmi milik BrigED Al Quds, sayap militer gerakan Jihad Islam Palestin untuk ke tiga kalinya pada hari Rabu (05/04) keLmarin.

Seperti yang disiarkan pejabat berita Timur Tengah menyatakan “Pengurusan Facebook tiba-tiba menutup lama rasmi milik Briged Al Quds pada Rabu pagi tanpa adanya peringatan apapun.”

Pejabat berita Timur Tengah  menambahkan “tercatat sudah tiga kali pengurusan Facebook menutup halaman rasmi milik Briged Al Quds yang berkaitan dengan gambar yang mengekspos jenayah pihak Israel, dimana hal ini tidak bertentangan dengan hukum dan peraturan yang berlaku di Facebook.”

Briged Al Quds menuduh pengelolaan laman sebagai sebahagian dari entiti Zionis Israel yang berusaha untuk menutup pendedahan jenayah yang dilakukan oleh mereka melalui  gambar ataupun rakaman video.

Selain milik Briged Al Quds, tercatat pengelolaan laman jejaring sosial Facebook juga telah menutup halaman rasmi milik sayap militer Gerakan pejuangIslam Hamas (Al – Qassam), beberapa minggu sebelumnya. (Rassd/Ram) sumber

No comments: