Saturday, March 1, 2014

AS - Siswa Bukan Islam Mencuba Bertudung


newyork hijab
Mahasiswa non- Muslim di Union College New York mengenakan tudung selama sehari, mereka berkongsi pengalaman dengan para Muslimah yang telah mengenakan jilbab Islam .

” Saya dan  beberapa teman  bertanya  tentang jilbab , ” ujar Julie Fishman ‘berusia 16 tahun , ia salah seorang yang  mengambil bahagian dalam Hijabi for a Day (Hari Berjilbab), mengatakan kepada Concordiensis , sebuah akhbar mahasiswa dari Union College , melaporkan pada Khamis, Februari 27.

” Tapi apa yang benar-benar mengejutkan saya adalah bahawa saya merasa seperti ( ketika saya sedang berjalan di sekitar kampus) berhubungan hubungan batin dengan gadis-gadis lain yang mengenakan jilbab di kampus.

” Walau sebelumnya  saya tidak pernah tahu atau melihat mereka sebelumnya , tetapi kerana ada saling anggukan atau senyum yang dipertukarkan , telah menjadi  ikatan yang menarik yang dirasakan  , ” tambah gadis muda itu.
July  adalah salah satu dari puluhan mahasiswi yang mengambil bahagian dalam acara yang diadakan minggu lalu di Union College .

Acara yang ditaja oleh Interfaith Youth Core dan multiiman Forum , diadakan untuk berbagi dengan Muslimah, dan untuk mengetahui bagaimana perasaan mereka saat mengenakan jilbab di tengah masyarakat majmuk. (OI.Net/KH) sumber

No comments: