Tuesday, April 22, 2014

RUSIA Cipta Senjata Paling Berbahaya


ilustrasi volcanoSeperti disiarkan Russia Today dari badan rasmi antariksa Rusia menyatakan kejayaan Moscow merancang senjata moden masa depan yang bernama Volcano yang didakwa sebagai senjata pemusnah besar untuk generasi akan datang.

“Beberapa percubaan telah dilakukan dalam beberapa tahun terakhir untuk merancang peluru berpandu balistik bernama “Volcano” yang mampu menghancurkan gunung ais dan mencairkannya dalam beberapa minit, “ seperti disiarkan Russia today.

Seorang sumber perancang senjata mengatakan bahawa bahan peledak tersebut dapat terbakar dalam air dan menciptakan suhu yang sangat tinggi untuk waktu yang lama.

Moscow mendakwa bahawa rudal tersebut mampu membanjiri Amerika Syarikat hanya dalam satu jam, menurut Institut Riset Ilmiah di pinggiran ibukota Moscow tersebut.

Dalam percubaan yang telah dilakukan mencatat bahawa 1 gram bahan peledak dapat menguapkan 1 gelas air dalam waktu 4 saat. Hal ini bererti bahwa satu rudal seberat 5 tan boleh membakar sebuah kota berukuran sederhana dalam waktu setengah jam dan sebuah kota besar seperti New York dalam waktu 1 jam. (almasryalyoum/Ram) sumber

No comments: