Sunday, June 1, 2014

Ketua Pengganas LIBYA Puji Ketua Pengganas MESIR


haftar & Sisi
Mejar Jeneral Libya Khalilfa Haftar, yang memimpin operasi militer di Libya, di mana pemerintah menganggapnya sebagai rampasan kuasa militer, menyebut bahawa dirinya sampai saat ini belum bertemu As-Sisi yang baru saja memenangi pemilihan Presiden. Dia menegaskan bahawa perasaan mereka bersatu dalam satu tujuan iaitu menumpas “Terorisme”, di mana hal itu menunjuk pada gerakan Islam yang ada di Libya dan Mesir.

 Dia menekankan bahawa untuk itu kerenggangan hubungan antara Libya dan Mesir yang terjadi selama beberapa waktu terakhir mestilah dipulihkan. Katanya.

Haftar Menambahkan: As-Sisi adalah tokoh militer terkemuka….saya kagum kepadanya bahawa dia telah menunjukkan rasa hormat yang sangat besar terhadap para mantan pemimpin Mesir, seperti mendiang Gamal Abdul Nasser.

Ini adalah pernyataan pertama Haftar setelah pilihanraya Mesir, yang dimenangi oleh Sisi .meskipun peratus rakyat Mesir mengundi dalam pemilu kali ini sangat sedikit. Di mana hal itu juga menunjukkan akan lemahnya figur As-Sisi di mata rakyat Mesir yang akan dipimpimnya. (hr/im) sumber

No comments: