Sunday, June 22, 2014

PALESTIN - Berbalas Tembak di Tebing Barat


militer israel 1Berbalas tembak terjadi antara pasukan militer Israel dengan pemuda Palestin pada Khamis (19/06) malam di jalan-jalan wilayah Tebing Barat, pasca hilangnya 3 warga Yahudi sejak hari Khamis (12/06) minggu lalu.

Menurut pegawai hospital Palestin mengatakan “3 warga Palestin cedera dalam tembak-menenbak yang berlangsung pada Khamis malam di kota Jenin, Tebing Barat. Sementara itu tidak ada laporan mengenai jumlah korban di kubu tentera Israel.

Perlu diketahui bahwa ini merupakan insiden berbalas tembak pertama kalinya selama 10 tahun di kota Jenin, Tebing Barat.

Militer Israel menyatakan bahawa sekitar 300 warga Palestin melemparkan sejumlah peledak dan rentetan tembakan kepada pasukan Israel yang memasuki kota Jenin untuk mencari 3 pemuda Israel yang menghilang sejak Khamis minggu lalu.

30 orang ditangkap  militer Israel sepanjang hari Khamis lalu di bebberapa wilayah Tebing Barat, tercatat 280 orang telah ditangkap dalam tempoh waktu seminggu terakhir. (Skynewsarabia/Ram) sumber

No comments: