Sunday, June 1, 2014

PALESTIN - Zionis Bimbang Askar2nya Diculik Hamas



 
Kalangan keamanan Zionis di Tel Aviv memperingatkan adanya persiapan kelompok-kelompok Palestin untuk menculik para askarnya. Bahagian intelijen dalam negeri Zionis Shin Bet, dalam pernyataan yang dipetik laman “Israel Defense” mengatakan bahawa organisasi-organisasi Palestina khususnya Hamas, sedang berusaha kembali melakukan aksi-aksi penculikan terhada tenteranya dan menahannya sebagai jaminan. Kerana itu mereka terus mengumpulkan informasi gerakan tentera Zionis.

Setelah informasi ini, militer Zionis memperingatkan pegawainya agar tidak menghampiri kereta-kereta yang disebutnya mencurigakan. Dalam konteks ini, disebutkan bahawa gerakan Hamas baru-baru ini telah menyebarkan buku kecil dengan judul “Petunjuk Penculikan” dan dibagikan ke level lapangan di sayap militer Hamas, Brigade al Qassam. Menurut sumber Zionis, buku kecil setebal 18 halaman ini berisi calon-calon perwira zionis yang akan menjadi sasaran penculikan.

Dalam konteks yang sama, analis urusan strategis di akhbar Zionis Yedeot Aharonot, Dr.  Ronen Bergman, baru-baru ini menerbitkan sebuah buku tentang perang rahsia kembalinya penculikan. Setelah meneliti ribuan dokumen tentang penculikan pegawai tentera dan pemukim Zionis, penulis Zionis ini mengungkap sebuah dokumen berisi 18 halaman yang diberikan gerakan Hamas di level lapangan di brigade al Qassam dengan judul “Petunjuk Penculikan”, berici calon sasaran penculikan.

sumber

No comments: