Thursday, July 10, 2014

HAMAS Sasarkan Seluruh Rakyat Israel


Hamas102Hamas  bersumpah untuk terus menembakkan roket ke Israel setelah serangan udara Israel dilaporkan membunuh 7 warga Palestin di  Gaza.

Hamas bersumpah pada hari Selasa untuk meningkatkan serangan terhadap Israel, mengancam bahawa semua orang Israel telah menjadi sasaran untuk rudalnya.

Di Jalur Gaza, jurucakap Hamas  berjanji untuk terus menembakkan roket ke Israel setelah serangan udara Israel dilaporkan membunuh tujuh orang di sebuah rumah di Gaza.

Jurucakap Hamas Sami Abu Zuhri menuduh Israel melakukan tindakan “pembantaian” terhadap wanita dan kanak-kanak di Khan Yunis.

Mengacu pada pengeboman  Angkatan Udara Israel di sebuah rumah milik seorang anggota  Hamas, Abu Zuhri mengatakan: “Insiden pembantaian Khan Yunis adalah pembantaian terhadap wanita dan kanak-kanak, ini  merupakanjenayah perang yang buruk . Semua orang Israel sekarang telah menjadi sasaran yang sah. “

Ismail al-Ashqar, seorang legislator Hamas, mengatakan bahwa gerakannya akan melanjutkan serangan roket sampai Israel menyerah  dan mengangkat blokade yang diberlakukan di Jalur Gaza.

Hussam Badran, seorang tokoh Hamas, mengatakan bahawa “mimpi” Israel yang ingin menghilangkan roket Hamas tidak akan terpenuhi.

“Sejak  agresi Israel berawal  dan kami memiliki hak untuk membela diri,” katanya. “Ini adalah perang terhadap seluruh rakyat Palestin .” …(JL/KH) sumber

No comments: