Sunday, July 20, 2014

HAMAS Sediakan 4 Juta Bom Tangan untuk Penduduk PALESTIN


nasr qassamDalam sidang media yang digelar pada Jumaat (18/07) malam, sayap militer Gerakan Pejuang Palestin Hamas, menegaskan “Kami telah mempersiapkan diri untuk pertempuran dalam jangkan panjang dengan penjajah bangsa Yahudi Israel.”

Brigade Izzudin al Qassam memperingatkan Israel “Senjata yang kami keluarkan dalam pertempuaran 10 hari terakhir adalah sebahagian kecil dari apa yang telah kami miliki.”

Jurucakap al Qassam, Abu Ubaidah, menambahkan “Kemiskinan, kelaparan, ketidakberdayaan dan sekatan telah menciptakan rudal, pesawat tanpa pemandu (drone) dan kami telah menyiapkan 4 juta bom tangan pengganti batu bagi warga Gaza untuk kembali melakukan intifadah Palestin.”

Abu Ubaidah mengingatkan Israel bahawa kami memilik ribuan pejuang untuk ikut berperang sebagai ganti beberapa pejuang kami yang syahid dalam 10 hari terakhir.

Jurucakap Hamas menuding Israel telah menyembunyikan laporan kerugian dan kekalahan mereka di Gaza, dan menyebutnya sebagai pengecut.

Sebanyak 399 warga Gaza syahid dan 2390 lainnya terluka sejak agresi militer Israel pada Selasa (08/07) lalu. (Rassd/Ram) sumber

No comments: