Thursday, July 3, 2014

Remaja PALESTIN Dipukul dan Dibakar lalu Mati

“Hanya ada 2 pilihan bagi penduduk Israel yang ada di wilayah Tebing Barat dan Al Quds, meninggalkan tanah Palestin atau mati ditangan para pejuang,” ujar seorang pemimpin Hamas dalam demonstrasi mengutuk pembunuhan seorang remaja Palestin pada Rabu (02/06) pagi.
Ancaman ini diungkapkan seorang pemimpin Hamas, Nassar Talal. Nassar menambahkan “Penduduk Israel akan membayar harga yang sangat mahal atas terbunuhnya seorang anak Palestin iaitu Mohammed Abu Khudair.”
Nassar Talal mendesak Presiden Palestin Mahmoud Abbas untuk melindungi rakyat Palestin dan menghentikan koordinasi keamanan dengan Israel dan mengatakan “siapa yang melindungi warga Palestin dari serangan pendudukan Yahudi Israel, jika kekuatan keamanan Palestin hanya melindungi para pemukim Yahudi?.”
Pemimpin Hamas ini juga menyerukan masyarakat dan organisasi antarabangsa untuk bertanggung jawab penuh melindungi hak-hak rakyat Palestinadari penindasan dan tirani pendudukan Zionis Israel.
Selain itu Nassar Talal menegaskan bahawa ancaman Zionis untuk menyerang Jalur Gaza dan Hamas tidak akan pernah menakutkan kami, dan berjanji akan menjadi gerbang neraka bagi tentera Israel.
Perlu diketahui Mohammed Abu Khudair (17 tahun) diculik oleh pemukim Yahudi pada Rabu pagi dalam perjalanan dari rumahnya untuk melakukan solat subuh berjemaah di sebuah masjid.
Abu Khudair ditemukan dalam keadan tidak bernyawa dengan tubuh terbakar dan penuh luka lebam akibat bekas penyeksaan, pihak berkuasa Palestina memperkirakan ini sebagai aksi balas dendam atas hilangnya 3 warga Yahudi 3 Jun lalu. (Rassd/Ram) sumber

No comments: