Friday, January 2, 2015

Riyadh Akan Izinkan Yahudi Bekerja di SAUDI


saudi MC D

Channel ketujuh Israel, Shiva, mengungkapkan bahawa Arab Saudi akan mengizinkan warga Yahudi dan orang-orang dari semua agama untuk bekerja di wilayahnya pada masa akan datang.

Seperti dikutip Shiva dari akhbar Watan Saudi menyatakan, pihak berkuasa di Riyadh telah mengizinkan warga Yahudi dan orang-orang dari semua agama untuk bekerja di Arab Saudi, sebagai bukti keterbukaan kerajaan terhadap agama dan budaya.

Seperti disiarkan akhbar Watan dari seorang sumber di Kementerian Tenaga Kerja Arab Saudi mengatakan “Tidak ada larangan terhadap orang-orang dari agama apapun termasuk Judaisme untuk masuk ke dalam Kerajaan Arab Saudi, kerana permintaan visa di Kementerian Tenaga Kerja berfokus pada kewarganegaraan calon pekerja, bukan agama mereka.”

Sumber yang tidak mahu disebutkan namanya tersebut menambahkan “Kami hanya mencegah masuknya mereka yang memegang kewarganegaraan Israel, selebihnya kami terbuka untuk sebahagian besar bangsa dan agama.”

Perlu diketahui bahwa Arab Saudi satu-satunya negara Teluk yang melarang pendirian rumah ibadah selain agama Islam, meskipun pemerintahan Vatikan menentang tindakan Saudi tersebut. (Dostor/Ram) sumber

No comments: