Friday, April 17, 2015

Zionis Dakwa Punya Teknologi Baru Mengesan Terowong PALESTIN

terowongan gaza

Sumber militer Zionis Israel mengungkapkan bahawa mereka memiliki sistem baru yang dapat mengesan terowong di antara perbatasan Jalur Gaza dan Israel, dan telah terbukti berhasil dalam percubaan mereka beberapa bulan yang lalu.

Seperti dipetik pejabat berita Anatolia dari salah satu akhbar Zionis Israel menyatakan bahawa seorang sumber militer Zionis Israel yang tidak mahu disebutkan namanya mengungkapkan adanya teknologi terbaru untuk mengesan keberadaan terowong di sepanjang perbatasan Jalur Gaza.

Akan tetapi sumber militer Zionis Israel tersebut mengungkapkan bahawa projek tersebut kini terhenti akibat belum adanya alokasi anggaran dari pemerintah Zionis Israel.

Perlu diketahui bahwa Perdana Menteri Benjamin Netanyahu beralasan bahawa invasi militer Zionis Israel pada 7 Juli 2014 lalu adalah bertujuan untuk menghabiskan terowong pejuang Palestin yang menghubungkan Jalur Gaza-Israel.

Sebanyak 2,000 warga Palestina terbunuh, dan lebih dari 11 ribu lainnya cedera dalam agresi yang dilakukan penjajah Israel selama 51 hari. (Rassd/Ram) sumber

No comments: