Tuesday, May 5, 2015

Dajjal Betina dari New York - Pamella Geller

stop-islamization

Nama Pamella Geller sedang menjadi sorotan antarabangsa. Wanita berusia 56 tahun berasal dari New York ini menjadi penyelenggara pertandingan menggambar wajah Nabi Muhammad SAW di Texas.

Seperti diberitakan laman the Daily Beast, Geller merupakan aktivis sekaligus blogger yang sangat tidak senang Islam berkembang di Amerika. Untuk itu, dia bersama lelaki bernama Robert Spencer, mendirikan American Freedom Defense Initiative (AFDI) yang bertujuan menghentikan Islamisasi di Amerika.
Geller pernah bekerja di New York Daily News pada tahun 1980-an. “Kariernya” sebagai aktivis pembenci Islam mula menonjol pada tahun 2009-2010.

Dalam tempoh tersebut, dia pernah membuat tulisan kontroversial melalui blog-nya yang menyebut bahawa Presiden Obama merupakan pemeluk rahsia agama Islam yang ingin menghancurkan Amerika Syarikat.
Dia juga menjadi pemimpin gerakan untuk mencegah pembinaan masjid. Termasuk juga musola di pejabat-pejabat. Seperti diketahui, Geller mengadakan pertandingan menggambar wajah Nabi Muhammad di Texas, Ahad (3/5). Acara yang akhirnya dibubarkan tersebut, disebut-sebut sebagai pembalasan terhadap penyerangan pejabat Charlie Hebdo di Perancis.

Geller menawarkan hadiah 10 ribu dollar bagi pemenangnya. Geller mengadakan pameran di tempat strategik, Garland, Texas, tempat di mana dia juga memimpin ribuan penunjuk perasaan konferensi Muslim Amerika yang diadakan beberapa waktu lalu.

Kesan beberapa aksinya menebar kebencian terhadap Islam, Gellar bahkan juga dijuluki sebagai “Ratu” anti-Islam. Namun Ratu Anti-Islam ini sebenarnya bodoh disebabkan dia tidak tahu sejarah Amerika bahawa sebelum Colombus datang, sudah menjadi negeri yang banyak dihuni majoriti Muslimin. Andai saja dia sedikit cerdas untuk  membaca diary Colombus, maka Pamela akan tahu jika Amerika itu justeru negeri Muslim jauh sebelum kedatangan orang-orang kafir di benua besar ini. sumber

No comments: