Tuesday, May 26, 2015

HAMAS : Pemerintah MESIR dan Israel Adalah Sama


Hamas pejuang utama

Gerakan Pejuang Islam Palestin, Hamas, menyebut kurangnya perhatian kehakiman Mesir atas gugatan yang menuntut Israel sebagai negara teroris, membuktikan bahawa pemerintah Kaherah adalah sebagian dari penjajah Palestin.

Seperti yang disiarkan pejabat berita Anatollia dalam pernyataan rasmi Hamas menyatakan, “Keengganan Kehakiman Kaherah untuk menindak lanjuti tuntutan Zionis Israel sebagai negara teroris adalah bukti pemerintahan saat ini adalah sebahagian dari mereka, dan bertentangan dengan hati nurani rakyat Mesir.”

Hamas menekankan bahawa tidak perlu keputusan pengadilan Mesir atau yang lain untuk mengecap Israel sebagai bangsa teroris. Menurut Hamas, jenayah Israel yang terjadi di depan media serta di hadapan mata dan telinga kita membuktikan bahawa mereka kini menguasai media dan dunia.

Isnin 25 Mei 2015, pengadilan mendesak Mesir memutuskan untuk tidak meneruskan tuntutan undang-undang yang meminta pemerintah memasukkan Zionis Israel dalam organisasi teroris, kerana dianggap kurangnya bukti dan fakta yang diajukan.

Ini adalah keputusan kontroversial kedua yang dikeluarkan, setelah pada 28 Februari lalu pengadilan yang sama memvonis Hamas sebagai organisasi teroris di Mesir. (Rassd/Ram) sumber

No comments: