Wednesday, June 10, 2015

3 Muslimah BRITAIN Dirobek Tudung Mereka

muslimahXinggris

Kejadian rasis kembali menimpa 3 Muslimah Britain pada minggu lepas, setelah sejumlah orang tidak dikenal merobek jilbab mereka ketika dalam perjalanan menjemput anak-anak mereka di selatan kota London.

Seperti dipetik akhbar Evening Standard dalam wawancaranya dengan salah seorang mangsa yang tidak mahu disebutkan namanya mengatakan, “Kejadian bermula pada Khamis (04/06) lalu ketika sejumlah orang tidak dikenal mendatangi kami dan menanyakan apakah kami tidak panas mengenakan jilbab di hari seperti ini ?”

Mangsa melanjutkan, “Mereka kemudian tiba-tiba menarik jilbab kami dan kemudian menendang badan kami, sampai ada sebuah kereta yang melihat kejadian tersebut berhenti dan menolong kami.”

Korban yang berumur 25 tahun menjelaskan bahawa dirinya dan kedua rakannya saat itu sedang dalam perjalanan ke sekolah Islam swasta “Alkhoir” di selatan London untuk mengambil anak-anak mereka.

Pihak berkuasa London sendiri menyatakan bahawa pasukan keselamatan mereka telah menahan 2 orang wanita berusia 18 dan 35 tahun, yang dipercayai terlibat dalam aksi penyerangan rasis tersebut. (Rassd/Ram) sumber

No comments: