Wednesday, July 22, 2015

Kejadian Aneh dalam Serangan Terhadap Muslim Tolikara

masjid Baitul Muttaqin

Ada kejadian aneh, yakni pertolongan Allah Swt, yang terlepas pandang dalam pemberitaan media massa terkait peristiwa penyerangan jemaah solat Aidil Fitri di Tolikara yang dilakukan para teroris GIDI (Gereja Injil di Indonesia). Salah seorang saksi, yang turut bersama-sama jemaah solat Aidil Fitri yang diserang teroris GIDI, mengisahkan bahawa ada keajaiban yang dialaminya.

“Kejadiannya itu kalau tidak salah ketika kami melakukan takbir ke tujuh saat solat Aidil Fitri, sekitar pukul 7, pada hari Jumaat tanggal 17 Julai,” kata Nana, salah seorang pengungsi yang kiosnya turut hangus terbakar.

Dia mengungkapkan, ketika ratusan pengganas  GIDI menyerang dna menghujani jemaah solat dengan batu-batu dan  anak panah, jemaah terus bertempiaran menyelamatkan diri. Dirinya sendiri sempat terpijako oleh jemaah.

“Lalu saya dibangunkan seseorang. Saya lihat di atas dan di sekeliling saya melayang batu-batu sedemikian banyak seperti hujan batu, juga anak-anak panah, tapi tak ada seorang pun jemaah solat yang terkena lemparan batu, mahupun panah. Semuanya tersasar. Padahal waktu itu kita tidak ada dipasang khemah,” ujar Muslimah pendatang asal Sulawesi itu.
  sumber

No comments: