Friday, July 3, 2015

Zionis Tubuh Pasukan Black Jordan

pasukan khusus Israel

Rabu malam 1 Julai 2015, Israel Defence Force (IDF) mengumumkan pembentukan batalion khas dengan nama “Oriot Heerden” atau yang bermaksud Jordan Hitam, untuk menjaga keamanan perbatasan Israel-Jordan.

Seperti yang disiarkan dari Voice of Militer Israel menyatakan bahawa pembentukan batalion baru ini dilakukan dalam sartu acara ketenteraan berhampiran perbatasan Jordan.

Dalam ucapan komandan batalion, Joseph Penso, mengatakan, “Banyak tugas penting yang menanti di hadapan kita, terlebih dengan tidak stabilnya kondisi di Timur Tengah. Ini adalah tugas mulia untuk para perajurit Israel untuk melindungi perbatasan timur negaranya.”

Perlu diketahui bahawa perbatasan Jordan yang berbatasan langsung dengan wilayah Tebing Barat semestinya dijaga oleh pasukan keselamatan Palestin bukan militer Zionis Israel.

Pemerintah Tel Aviv beralasan mengambil alih perbatasan Jordan dengan dalih menjaga kepentingan keamanan Israel dari ancaman serangan kelompok bersenjata dari negara tersebut. (Anatolia/Ram) sumber

No comments: