Tuesday, September 29, 2015

Snowden : Usamah Laden Masih Hidup di Bahamas

snowden

Bekas kontraktor pemerintah dan karyawan Badan Intelejen Amerika Syarikat “CIA”, Edward Snowden, mengungkapkan bahawa mantan pemimpin Al Qaeda Usamah bin Laden kini masih hidup dan berada di Bahamas.

Seperti disiarkan Al Jazeera dari keterangan terbaru Snowden kepada Moscow Tribune pada akhir minggu lalu mengatakan, “Saya memiliki bukti yang menyatakan bahawa Usamah bin Laden kini masih hidup dan berada di salah satu kepulauan Bahamas.”

Snowden melanjutkan, “Hingga kini CIA dan AS masih terus menjaga ketat kepulauan tersebut,” dan bersumpah bahawa dirinya akan mengungkapkan lebih banyak fakta dalam dokumen-dokumen yang akan diterbitkan.

Sementara itu menanggapi berita baru tersebut, seorang jeneral Rusia, Leonid Grigoryevich Ivashov, mengatakan bahawa dirinya tidak terkejut dengan maklumat yang baru saja dilakukan oleh Snowden.
Menurutnya boleh saja apa yang diungkap oleh Snowden adalah suatu kebenaran, dan apa yang dilakukan oleh militer rahsia AS di kota Abbottabad, Pakistan, pada 2 Mei tahun 2011 lalu adalah sebuah drama tingkat tinggi.

Edward Snowden kini tinggal di Rusia atas jaminan keamanan dari pemerintah Moscow, setelah pada tahun 2013 lalu mulai membocorkan fail-fail rahsia dan sejumlah skandal yang dilakukan CIA dan NSA Amerika Syarikat. (Rassd/Ram) sumber

No comments: