Tuesday, October 27, 2015

Assad Berjaya Terbang ke RUSIA Tanpa Disedari Dunia

Presiden Syiah Bashar Al Assad baru sahaja melakukan kunjungan ke luar negeri untuk pertama kalinya sejak meletusnya revolusi tahun 2011 lalu, untuk bertemu dengan Presiden Rusia, Vladimir Putin.
Akan tetapi yang menjadi pernyataan bagaimana buruan nombor satu tersebut dapat melepasi ruang udara antarabangsa tanpa dapat dikesan oleh Interpol? Berikut penelusuran berbahaya yang dilakukan Alex Ivanov, seorang juru terbang antarabangsa, tentang rute perjalanan Assad.

“Saya berhasil mengesan jalur rahsia penerbangan dari Latakia ke Moscow yang berhasil dilaksanakan oleh intelejen Rusia,” ujar Alex Ivanov seperti disiarkan akhbar Le Temps, Swiss.

Alex Ivanov melanjutkan, “Tanggal 20 Oktober intelejen Rusia membawa Bashar Al Assad ke pangkalan udara Latikia, dan kemudian diterbangkan dengan Ilyushin Il-62 dibawah pengawasan ketat pasukan intelejen melalui layar PC mereka.”

Menurut informasi yang didapat Alex Ivanov menyatakan bahawa pesawat Ilyushin Il-62 telah tiba di Syria dari lapangan terbang Chacalovski Airport, yang terletak di pinggiran kota Moscow, pada 19 Oktober 2015.

Alex Ivanov menjelaskan bahawa rute penerbangan yang diambil Assad adalah wilayah udara Iraq, kemudian Iran, sebelum terbang di atas Laut Kaspia, dan masuk wilayah Rusia melalui zon di selatan, lalu mendarat di lapangan terbang Chacalovski pada pukul dua petang waktu Rusia. (Rassd/Ram) sumber

No comments: